Ventrafiken debiter resor dubbelt


                                           2024-11-08
"
 



TILL VENTRAFIKEN                                             2024-11-08
"Vi väntar fortfarande på svar angående den dubbla debiteringen av bilresor. Hur kunde det hända?"
 




TILL VENTRAFIKEN                                             2024-11-05

Härmed begär jag återbetalning för alla dubbla och extra debiterade resor. Vi åker aldrig tur och retur med bil två gånger per dag, och vi använder inte heller något släp. Vi har inget släp och har inte lånat något från någon annan. ANMÄRKNING: Ventrafikens utskrift och kundens utskrift av genomförda resor stämmer inte överens. Enligt Ventrafikens utskrift har resor den 21.09 och 22.10 debiterats dubbelt för avresan 10:40 från Ven.




TILL VENTRAFIKEN                                             2024-11-02
Härmed ber jag att återbetala alla dubbel och extra debiterade resor. Vi åker aldrig 2 gånger tur-retur med bil, inte heller åker vi med ett släpp. Vi har inget släpp och har inte lånat från någon. Kan jag få utskrift av alla resor MED TIDER (clockslag)  resor tog plats.




under har vi utdrag från Facebook





Kunde jag få systemutskrift av all resor som vi gjode på 50 kort sedan 17 juni 2024. Det ser ut att systemet producerar samma utskrift trots att man clickar på  "visa mer"
Det som man ser verkar inte rättfärdigt.



 


From:                                                                       MOLINE ANNA - VEN <anna.moline@ventrafiken.se>

Sent:                                                                         24 October 2024 13:05

To:                                                                            Richard Gronvius

Cc:                                                                            BOKNINGEN - VEN; Arnsby Matilda - VEN

Subject:                                                                   VB: en falskt debiterad bilresa, mängder av oegentlighevid bokning

Attachments:                                                         T33968912.pdf

 

Hej,

Tyvärr besöker jag inte en okänd hemsida men jag har plockat fram listan på bilkortnummer T33968912 där du finner bl.a. datum för bokningstillfälle och datum och klockslag för resa. Överst finner ni hur många resor som köpts till kortet, hur många som använts samt hur många som återstår.
Jag hittar inga konstigheter i hur resor dragits från T33968912.
Vänligen återkom direkt till mig om ni finner oegentligheter i den bifogade listan.

 

Med vänlig hälsning

Anna Moline
Bokningsansvarig


Rederi AB Ventrafiken

Skeppsbron 2, SE-261 35 Landskrona

Tel.: (+46) 418-470 903 |  Mobil: (+46) 709-470 903

Email: anna.moline@ventrafiken.se|  Web: www.ventrafiken.se

 

 

Från: BOKNINGEN - VEN <BOKNING@ventrafiken.se>
Skickat: den 24 oktober 2024 08:17
Till: MOLINE ANNA - VEN <anna.moline@ventrafiken.se>; Arnsby Matilda - VEN <Matilda.Arnsby@ventrafiken.se>
Ämne: VB: en falskt debiterad bilresa, mängder av oegentlighevid bokning

 

 

 

Med vänlig hälsning

Bokningen


Rederi AB Ventrafiken

Skeppsbron, SE-261 35 Landskrona

Tel.: (+46) 418-473 473|  Fax: (+46) 0418-473 479

Email: info@ventrafiken.se|  Web: www.ventrafiken.se

 

För information om hur Rederi AB Ventrafiken behandlar personuppgifter se här.

 

Från: richard.gronvius@ecolanum.com <richard.gronvius@ecolanum.com>
Skickat: den 23 oktober 2024 20:51
Till: BOKNINGEN - VEN <BOKNING@ventrafiken.se>
Ämne: RE: en falskt debiterad bilresa, mängder av oegentlighevid bokning

 

Hej,

Tack att du tittade på resorna, det finns mängder av oegentligheter

Jag har samlat en del fel på sidan

www.venusia.se/ventrafiken_fel
mvh
Richard Gronvius

 

From: BOKNINGEN - VEN [mailto:BOKNING@ventrafiken.se]
Sent: 01 October 2024 10:57
To: richard.gronvius@ecolanum.com
Subject: Sv: en falskt debiterad bilresa

 

Hej!

 

Vilken resa skulle vara felaktig menar du? På kortnummer T33968912 är det dragit för två resor den 25/9. En 12.40 och en 17.35. Jag kan inte se att det skulle vara något felaktigt.

 

Resan med bokningsnummer 3567030 har du själv avbokat via hemsidan och den resan är också tillbaka på ditt kort.

 

Jag har kopplat kortet till ditt kundnummer.

 

Med vänlig hälsning

Bokningen Johanna


Rederi AB Ventrafiken

Skeppsbron, SE-261 35 Landskrona

Tel.: (+46) 418-473 473|  Fax: (+46) 0418-473 479

Email: info@ventrafiken.se|  Web: www.ventrafiken.se

 

För information om hur Rederi AB Ventrafiken behandlar personuppgifter se här.

 

Från: richard.gronvius@ecolanum.com <richard.gronvius@ecolanum.com>
Skickat: den 1 oktober 2024 10:34
Till: BOKNINGEN - VEN <BOKNING@ventrafiken.se>
Ämne: en falskt debiterad bilresa

 

Hej
1. Skulle ni kunna återställa en falskt debiterad bilresa, 25 september, se bilagan.
kort med QR koden funkar dåligt, tur att vi har många med barkod.
2. Få jag be att registrera kort T31719581 så vi kan enkelt se status
mvh
Richard